Mitä voin myydä Rekille?

Tuotteet
Ostamme naisten, miesten ja lasten sisä- ja ulkovaatteita, asusteita ja kenkiä. Emme ota vastaan alusvaatteita, uima-asuja, sukkia tai sukkahousuja.

Merkit
Katso valikon kohdasta Brändilista listaus tuotemerkeistä, jotka hyväksymme. Brändilista on suuntaa antava ja päivitämme sitä myös sesongin ja vuodenajan mukaan kohdentaen sisäänostoamme valittuihin brändeihin ja tuoteryhmiin. Lisäämme brändejä listalle myös sitä mukaa, kun uusia tuotemerkkejä tarjotaan meille ja tarkistamme niiden uudelleenkäyttökelpoisuuden. Emme valitettavasti hyväksy jälleenmyyntiin merkittömiä tai itse tehtyjä vaatteita.

Kunto
Tuotteiden tulee olla jälleenmyyntiin sopivia, hyväkuntoisia, ehjiä, tuoksuttomia ja puhtaita. Tuotteissa saa näkyä kevyt käytön jälki. Valitettavasti emme voi vastaanottaa tuotteita, jotka ovat olleet käytössä yli 5 vuotta tai tuotteita, joissa on pysyviä tahroja, reikiä tai kulumia.


Mitä tapahtuu tarjouksen ulkopuolelle jääneille vaatteille ja tavaroille?

Ilmoitamme sinulle tarjouksen yhteydessä, jos lähetyksessä oli hylättyjä tuotteita ja mitä ehdotamme niille tehtävän. Lähtökohtaisesti toimitamme hyväksyttyjen tarjousten sisältämät hylätyt tuotteet puolestasi joko kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen. Jos haluat hylätyt tuotteet takaisin, lähetämme ne takaisin sinulle postimaksun hinnalla.


Mihin vaatteet menevät kun olen myynyt ne Rekille?

Ensisijaisesti myymme vaatteesi omissa jälkimarkkinointikanavissamme. Myytäväksi kelpaamattomat tarjoamme joko hyväntekeväisyyteen tai kierrätysmateriaaliksi.


Kuinka monta tuotetta voin myydä? Onko määrällä rajoitteita?

Ohjeistamme tuotteiden määrään ja pakkaukseen kokoon liittyvät rajoitukset lähetyskoodin toimittamisen yhteydessä. Rajaamme kausittain yhden lähetyksen sisältämien tuotteiden määrää, jotta mahdollisimman moni saa mahdollisuuden tutustua palveluumme. Yksi lähetys voi kuitenkin logistiikan rajoitteista johtuen olla enintään 10 kg painoinen. Verottajan tämän hetkisen ohjeen mukaan koti-irtaimiston myynnin luovutusvoitto on verovapaata 5000 € saakka kalenterivuoden aikana. Pidäthän itse huolen mahdollisista velvoitteistasi verottajan suuntaan.


Miten ja milloin maksu tapahtuu?

Maksamme tuotteet hyväksytyn Tarjouksen mukaan Tarjouksessa määriteltynä ajankohtana ilmoittamallesi pankkitilille. 

Laitamme tilitykset maksuun tarjouksessa määriteltynä maksu-/eräpäivänä. Raha lähtee tililtämme eräpäivänä ja on SEPA-alueella tapahtuvissa maksuissa ilmoittamallasi tilillä joko seuraavana pankkipäivänä tai maksupäivää seuraavana toisena pankkipäivänä mikäli maksusuoritus lähtee klo 18 jälkeen. Mikäli pankkisi on OP, näkyy suoritus tililläsi jo maksupäivänä.

Huomaathan, että jos maksupäivä osuu perjantaille, on maksu perillä seuraavan viikon alussa ja jos maksupäivä on viikonloppuna, lähtee maksu eteenpäin vasta seuraavana pankkipäivänä eli maanantaina ja on perillä tiistaina. Huomioithan, että myös pyhäpäivät vaikuttavat maksuliikenteeseen samalla tavalla kuin viikonloput.


Miten saan lähetyskoodin?

Saat tilattua itsellesi lähetyskoodin täyttämällä lomakkeen sivulla Lähetyskoodin tilauslomake. Kysymme lomakkeella yhteystietosi ja tilinumerosi myöhempää tilitystä varten. Saat vahvistusviestin, että kooditilauksesi on tullut perille lähetettyäsi tiedot.

Lähetämme sinulle lähetysdokumentin heti, kun pystymme ottamaan tuotteita vastaan. Palvelumme on ollut sen verran suosittu, että kapasiteettirajoitteista johtuen joudumme säännöstelemään meille lähetettävien tuotteiden määrää. Kun olet saanut meiltä sähköpostitse lähetysdokumentin, voit viedä hyvin pakatun lähetyksesi lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen ja lähettää tuotteet meille ilman eri veloitusta.


Kuinka paljon Rekki maksaa lähettämistäni tuotteista?

Jokainen lähettämäsi tuote arvioidaan yksitellen ja saat lopuksi könttätarjouksen lähettämistäsi tuotteista. Maksamaamme hintaan vaikuttavat mm. tuotteen kunto, ikä, jälleenmyyntikelpoisuus, brändi, uusmyyntihinta jne.

Maksamme meille lähetetyistä tuotteista keskimäärin 3–50 € tuotteesta ja edellä mainituista seikoista riippuen. Arvokkaampien tuotteiden osalta voimme ehdottaa erikseen myyntitilimallia ja tulonjakoa tätä koskien.


Saan varmasti tuotteista enemmän, kun myyn ne itse?

Voi olla, että saisit tuotteistasi paremman korvauksen myymällä ne itse jossakin sopivassa kanavassa tai foorumissa. Tarjoamme sinulle kuitenkin helpon ja nopean vaihtoehdon, jossa sinun ei itse tarvitse huolehtia kaupanteosta eikä myydä tuotteitasi yksitellen. Saat myös Tarjouksen mukaiset rahasi varmasti riippumatta siitä, miten tuotteesi käyvät myöhemmin kaupaksi.


Ottaako Rekki vastaan muita kuin listalla olevia brändejä?

Sivuilla listaamamme brändiluettelo on ohjeellinen. Päivitämme brändilistaa kausittain ja sitä mukaa, kun meille tarjotaan uusia brändejä ja olemme arvioineet niitä. Parhaiten pysyt ajan tasalla, kun käyt aika ajoin tarkistamassa brändilistasivulta, mitä tuotemerkkejä ja tuoteryhmiä on vuorossa juuri sillä hetkellä.

Jos olet epävarma, hyväksymmekö tuotteita, jotka haluaisit meille lähettää, voit laittaa ne tulemaan joka tapauksessa. Mahdolliset hylätyt tuotteet toimitamme joko kierrätykseen tai hyväntekeväisyyteen, joten kaikki meille lähetetyt tuotteet päätyvät hyötykäyttöön.


Miten Rekille lähetetyt tuotteet arvioidaan?

Rekille lähetetyt tuotteet arvioidaan ensin seuraavien seikkojen näkökulmasta:
– onko tuote puhdas
– onko tuote ehjä
– onko tuote kuntonsa puolesta käyttökelpoinen
– onko tuote iältään sellainen, että sillä on vielä käyttöikää jäljellä
Rikkinäiset ja pesemättömät tuotteet joudumme valitettavasti hylkäämään, vaikka ne muutoin olisivat käyttökelpoisia. Uudehkoista, vähän käytetyistä ja hyväkuntoisista merkkituotteista maksamme eniten.


Tuotteista maksettavaan hintaan vaikuttavat puolestaan mm. seuraavat seikat:
– tuotteen brändi
– tuotteen normaali uusmyyntihinta
– arviomme tuotteen jälleenmyyntikelpoisuudesta
– tuotteen kunto
– tuotteen ikä
– jne.


Miksi osa tuotteista hylätään?

Haluamme ylläpitää selkeän ja systemaattisen linjan jälleenmyymiemme tuotteiden laadun suhteen. Tuotteet, jotka eivät ole sellaisenaan jälleenmyyntikelpoisia hylätään vastaanottovaiheessa ja ne siirtyvät jälkikäsittelyyn. Yleisimpiä syitä hylkäykseen ovat tuotteiden likaisuus, rikkinäisyys ja selkeät kulumajäljet. Hylkäys voi perustua myös siihen, että emme usko tuotteen menevän kaupaksi jälkimarkkinoilla.

Haluamme, että Pidetyt brändit tarkoittaa puhtaita, käyttökelpoisia ja uuden mahdollisuuden ansaitsevia tuotteita, jotka uusi omistaja pukee ylpeänä päälleen.


Voiko Rekille tuoda tuotteita?

Ensisijaisesti toivomme, että tuotteet lähetetään meille. Jos kuitenkin asut lähellä tai sinulle on helpompi toimittaa tuotteesi suoraan meille, voidaan tällainen järjestely sopia erikseen. Tuotteiden toimittamiseksi tarvitset kuitenkin lähetyskoodin samalla tapaa kuin tuotteita lähettäessä perinteisesti kuljetuspalveluiden kautta tuotteita lähettämällä. Tämä siksi, jotta saamme kaikki tietosi talteen tuotteidesi käsittelyä varten. Täytä lähetyskoodilomakkeen lisätietoihin toiveesi tuotteiden toimituksesta suoraan paikanpäälle, niin otamme sitten sinuun yhteyttä toimitusajankohdan sopimiseksi.


Tuotteiden palautus

Haluamme, että pidetyt brändit löytävät uuden kodin ja pidät ostamistasi tuotteista. Jos kuitenkin käy niin, että tuote ei vastannut odotuksiasi, voit tehdä palautuksen 14 vuorokauden sisällä lähetyksen vastaanottamisesta.

Tuotteiden palautukseen pääset täältä.