Ekologiset ja eettiset arvot nostavat entistä voimakkaammin päätään ja second hand -shoppailu ja kierrättäminen koetaan tänä päivänä aiempaa trendikkäämmäksi. Hienoa! Uusien second hand -palvelujen myötä käytettyjä vaatteita voi ostaa hyväkuntoisina, aivan yhtä helposti kuin uusiakin vaatteita. Miksi monella on silti vielä mielikuva second handistä nuhjuisena tai kulahtaneena?

Me haluamme murtaa vanhentuneet mielikuvat ja nostaa second handin ostamisen samalle viivalle uuden ostamisen kanssa. Siitä syystä emme käytä palvelustamme nimeä kirpputori, panostamme ensiluokkaiseen ostokokemukseen ja haluamme inspiroida jo tuotettujen vaatteiden hyödyntämiseen (niin jo omistamien kuin second handina ostettujen kohdalla). Käytettyjen vaatteiden kohdalla markkinoinnilliset toimenpiteet ovat erilaisia ja vaativat usein hieman enemmän luovuutta – mutta me Rekillä haluamme ottaa haasteen vastaan ja olla sillä saralla edelläkävijöitä!

Rekin resepti second handin markkinointiin

  • Yksi markkinointikeinomme on koota yksittäisistä myyjäasiakkaidemme tuotteista erilaisia asukokonaisuuksia kollaaseiksi. Näiden tarkoituksena on näyttää, kuinka herättää yksittäinen vaatekappale eloon. Joku saattaa ihastua vaatteeseen, ja napata sen itselleen, mutta joku toinen saattaa keksiä kollaasista inspiraatiota jo vaatekaapista löytyvien vaatekappaleiden yhdistelyyn. 
  • Kuvaamme verkkokauppaamme tulevat vaatteet näppärästi ja tehokkaasti, mutta joskus kuva ei anna oikeutta tuotteelle. Esimerkiksi tästä syystä pidämme viikoittain Facebook-livejä, joissa esittelemme tuotteita sekä uutuuksien että vanhempien tuotteiden joukosta. Tämä on hauska ja varsin toimiva tapa, josta myös asiakkaamme ovat pitäneet!
  • Olemme järjestäneet jo kahtena syksynä lookbook-kuvaukset, joiden tarkoituksena on visualisoida brändimielikuvaa ja luoda Rekille persoonallista ja meidän näköistä kuvamaailmaa. Näitä kuvia käytämme sivuillamme, sekä erilaisissa mainoksissa, julkaisuissa ja muissa materiaaleissa. Oletkin jo varmasti bongannut näiden kuvauksien satoa! Kaikki tuotteet, joista lookit on koottu, ovat meidän varastomme runsailta hyllyiltä.

Kaikissa edellämainituissa tapauksissa olemme pyrkineet huomioimaan laajaa kohderyhmäämme mahdollisimmat hyvin. On mahtavaa, että asiakaskuntamme on niin laaja – ja kasvava! Se tietenkin antaa markkinoinnille pientä lisähaastetta, mutta kuten mainittu, Rekki on siihen valmis. 😉 Myös miehet löytävät kauppaamme entistä paremmin, joten tulevaisuudessa on varmasti aika myös kohdistaa heille enemmän sisältöjä. Tätä odotamme innolla, ja olemme ilahtuneina jo saaneet kyselyä esimerkiksi siitä, miksi lookbook-kuvissa esiintyy vain naismalleja. Mahtavaa!

Seuraamme trendejä, mutta haluamme, että valikoimastamme löytyy aarteita mahdollisimman monelle. Inspiroivat hashtagit kokoavat erilaiset tyylit (kuten #persoonallinen, #hempeä tai #räväkkä) yhteen. #juhlaan, #smartcasual ja eri vuodenaikojen omat tunnisteet helpottavat myös shoppailua. Uusimpana lisäyksenä löytyy #luonnonmateriaali, joka on monelle tärkeä kriteeri. 

Kaikki hashtagit löydät Inspiroidu-sivultamme.

Vuorovaikutus asiakkaiden kanssa, selkeä näkemys sekä kokeilunhaluinen ja utelias asenne ovat etusijoilla, kun suunnittelemme ja toteutamme markkinointiamme. Haluamme edistää kestävämpää, ja arvoiltaan parempaa vaatemarkkinointia. Sen lisäksi, että second hand on tyylikästä ja inspiroivaa, se on parempi valinta myös maapallon sekä kukkaron kannalta. Vaatteiden elinkaari pitenee ja käytettyjen vaatteiden hinta on usein uusia huokeampi. Laadusta ei silti tarvitse tinkiä – palvelumme pitää siitä huolen.

Haluamme jatkuvasti kehittää sekä itseämme, että markkinointiamme ja koko alaa. Rahoituskierroksemme Invesdorin kautta on käynnissä huhtikuun 17.päivään saakka, ja sen myötä sinulla on mahdollisuus auttaa meitä tavoitteissamme ja päästä aitiopaikalle seuraamaan second hand alan muovautumista ja kasvua. 

Täältä blogipostauksesta löydät tiiviin ohjeistuksen, kuinka sijoittaa Rekkiin.

Kysymyksiä sijoittamiseen liittyen? Lähetä viesti Invesdorin sijoittajafoorumin kautta, niin me tai Invesdorin henkilökunta vastaamme sinulle pikaisesti!

Kysymyksiä Rekkiin liittyen?
Laita meille sähköpostia osoitteeseen info@rekki.fi, niin jutellaan lisää!