Oletko miettinyt miten me täällä Rekillä käsittelemme meille saapuvat paketit? Nyt vastaan tähän kysymykseen!

Moni ei varmaan tiedä tätä, mutta paljastan sen teille: Meille saapuu päivittäin tänne Rekkilään kymmeniä paketteja. Sinun kannattaa pitää tarkasti tallessa lähetysvaiheessa saamasi matkahuollon MH-alkuinen pakettisi seurantatunnus, sillä se on ainoa, jonka avulla voimme varmentaa missä pakettisi menee.

Emme siis usein pysty pelkästään nimen perusteella tarkistamaan pakettisi sijaintia tai vaihetta käsittelyjonossa. Kahden viikon käsittelyaika alkaa siitä hetkestä kun paketti on saapunut meille – ei siis siitä vaiheesta kun se on laitettu matkaan. Usein tuo käsittelyaika on kuitenkin huomattavasti lyhyempi!

Mitä otamme huomioon pakettiasi käsitellessä?

Ensimmäisenä tarkastamme itse paketin kunnon, jottei se ole vaurioitunut lähetysvaiheessa. Mikäli paketissa näkyy matkasta aiheutuneita vaurioita, kuvaamme nämä mahdollista reklamaatiota varten. Kun paketti on jo lähetysvaiheessa hyvin pakattu, saapuvat paketit meille hyvässä kunnossa Matkahuollon tai Postin kuljetuksella.

Kun paketti on avattu, etsimme sen sisältä paketin yksilöllisen RK-alkuisen tunnisteen ja syötämme tämän tunnisteen järjestelmäämme. Järjestelmästämme löytyvät asiakkaan antamat tiedot paketin käsittelyä varten.

Tämän jälkeen alkaa itse tuotteiden tarkastus, joita avaan hieman tähän alle lisää:

Jokaisesta tuotteesta tarkastamme ensimmäisenä brändin. Onko kyseessä brändi, jota otamme vastaan vai emme. Seuraavaksi tarkastamme tuotteen ajankohtaisuuden ja arvioimme minkä vuoden mallistoa tuote on. Otamme vastaan ajattomia sekä tämän hetkisen trendin mukaisia vaatteita. (Psst. Huonosti aikaa kestäviä vaatteita ovat esimerkiksi: jakut sekä juhlapuvut.)

Myös tuotteen kunto tarkastetaan huolella. Käymme jokaisten tuotteen läpi mahdollisten tahrojen, reikien tai sellaisten kohtien varalta, jotka olisivat jo liian kuluneita tulevaa käyttäjää ajatellen. Tuotteet voivat näyttää kuluneilta myös mikäli ne ovat pesty väärin. Tästä esimerkkinä: farkuissa ei saa käyttää huuhteluainetta, sillä se pilaa farkkujen elastaanisuuden.

Ikävä kyllä väärin pestyt tuotteet voivat näyttää kuluneilta ja tästä syystä tarjouksessasi saattaa lukea “Liian kulunut”, vaikka tuote olisi pesty ja käytetty vain kerran. Kulunut look näyttää kovin paljon samalta kuin käytössä kulunut ja välillä voi ollakin hankala sanoa, onko se tullut käytössä vai pesussa.

Listaan tähän alle vielä kokemukseemme pohjautuvaa tietoa eri tuotteista:

Housut ja farkut

Housuissa ensimmäiseksi tarkastamme housujen lahkeet sekä haarat. On totta, että etenkin nykyfarkkumuoti suosii jo valmiiksi kulunutta lookkia ja pyrimme ottamaan tämän huomioon vaatteen kuntoa tarkastaessa. Haarat ovat haastavat huomata kotioloissa ja tarkistamme nämä jokaisesta housuista, jotka meille tulevat. Mikäli haarojen kangas on selvästi ryppyyntynyt tai kangas paljon ohuempaa kuin housujen muu kangas – joudumme ikävä kyllä hylkäämään housut Liian kulunut-syyllä. Etenkin vaatteissa nykyisin suosittu elastaani, tekee housuista huonosti aikaa kestäviä ja kangas voi olla kulunut jo muutaman käyttökerran jälkeen.

Paidat ja topit

Paidoissa ja topeissa ihan ensimmäiseksi tarkistamme kainalot deodoranttien tai muiden tahrojen varalta sekä saumat kulumisen ja reikien kannalta. Tietyt trikoovaatteet ovat sellaisia, että mikäli niitä on pesty paljon liian kovassa asteessa tai ei ole käännetty nurinpäin pesua varten, voi kangas olla päästänyt väriä. Useimmissa tapauksissa tämä ei ole häiritsevää käyttöä ajatellen ja voimmekin ottaa niitä vastaan 3. kuntoisena. Mikäli kulumaa on liikaa, emme voi ikävä kyllä ottaa tuotetta myyntiin kauppaamme.

Kengät

Kengissä kunto sekä kengän siisti look ovat erittäin tärkeitä. Kengillä pitää olla vielä monta kävelykertaa edessä, jotta voimme myydä ne eteenpäin. Kengissä katsomme myös sisäpuolen – sillä kengän pitää olla siinä kunnossa, että sinne on mukava työntää jalka. Myös korkolaput tulee olla siinä kunnossa, ettei niitä tarvitse heti vaihtaa uusiin.

Korut, huivit ja päähineet

Koruissa pitää olla itse korussa brändimerkintä – ei siis riitä, että korun rasiassa on brändimerkintä. Päähineiden tulee olla tosi siistejä, sekä tahrattomia, jotta joku toinenkin kelpuuttaa käytetyn päähineen omaan käyttöönsä. Kelloissa puolestaan täytyy olla toimiva patteri, jotta voimme todentaa, ettei tuote ole rikki.

Meillä on Rekin työpisteillä selkeä valaistus, jotta kuntotarkastus sujuisi mutkattomasti. Lisäksi meillä on pitkä kokemus erilaisten materiaalien ja brändien kestävyydestä ja laadusta. Olemme erittäin huolellisia tuotteiden tarkastuksessa, sillä haluamme varmistua, että tuotteesta riittää iloa uudelle omistajalleen vielä pitkäksi aikaa!

On ymmärrettävää, että kotioloissa voi olla haastavaa miettiä, mikä sopii meille. Siitä syystä sinun kannattaakin lähettää meille tarpeettomat vaatteesi, joista olet valmis luopumaan ja me hoidamme arvion siitä sopivatko ne kuntonsa puolesta myyntiin vaiko hyväntekeväisyyteen.

Mikäli haluat, meille voi myös laittaa asiakaspalveluun yksittäisistä tuotteista kuvia, jotta voimme auttaa arvioimaan jo ennen lähetystä, sopiiko jokin tuote valikoimaamme. Emme kuitenkaan pysty arvioimaan koko paketin sisältöä vain kuvien perusteella, joten mikäli sinulla on useammasta tuotteesta kysyttävää – suosittelen lähettämään paketin meille arvioitavaksi. 🙂

Yksityiskohtaiset ohjeet myyntiin löydät täältä. Voit myös aloittaa myynnin helposti rekisteröimällä vaatelähetyksesi ja lukemalla myynnin pikaoppaan täältä.

Huom! Meille saa ja pitääkin laittaa viestiä, ennen tarjoukseen vastaamista, mikäli sinulla herää kysyttävää jonkin tuotteen hinnoittelusta tai hylkäyssyystä tai ihan mistä tahansa muusta asiasta! Meidän iloinen asiakaspalvelumme vastaa erittäin mielellään asiakkaidemme pohdintoihin! 🙂

Ja eikun pakettia lähettämään!

Terkuin,

Sonja