Moi!

Meille tulee paljon kysymyksiä asiakaspalveluumme myyntiin liittyen. Nyt vastaamme aspatiimin kanssa kaikkiin useimmiten kysyttyihin kysymyksiin! Kurkkaa, mietityttävätkö nämä sinuakin. 🙂 Jos jokin asia jää vielä hämärän peittoon, niin jätä alle kommentti tai laita meille viestiä joko Facebookin inboxiin tai aspa-sähköpostiimme: asiakaspalvelu@rekki.fi

Aloitetaan siis helpoimmalla kysymyksellä, eli: miten myynti meillä toimii?

Ensimmäinen steppi on lukea ohjeet sivuiltamme millaisia tuotteita otamme myyntiin. Lyhyesti: otamme myyntiin ajattomia ja nykyajan trendien mukaisia vaatteita, kenkiä ja asusteita. Mikäli vaatteet natsaavat ohjeidemme kanssa seuraava steppi on rekisteröidä vaatelähetys. Sen voit tehdä kätevästi täältä. Kun vaatelähetys on rekisteröity, saat viimeistään kahden viikon kuluessa sähköpostiisi koodin, jolla voit lähettää paketin (veloituksetta) Matkahuollon toimipisteistä. 

Kun paketti saapuu tänne Tampereen Sarankulmaan, käsittelemme sen viimeistään kahden viikon kuluessa saapumisesta. Saat sähköpostiisi tarjouksen, jonka voit joko hyväksyä tai hylätä. Tarjouksesta näet myös erittelyn tuotteistasi. 

Jos hyväksyt tarjouksen, tuotteet tulevat myyntiin verkkokauppaamme 7 päivän kuluessa. 

Milloin käsittelykulu veloitetaan?

Käsittelykulu on kertaluontoinen ja se veloitetaan ensimmäisestä mahdollisesta tilityksestä. Käsittelykulun suuruus on 9,90 €. 

Mitä brändejä otatte vastaan?

Meillä on laaja valikoima monia eri brändejä. Otamme vastaan laadukkaita brändejä. Suosituimpia brändejä kaupassamme ovat Marimekko, Vila, Tiger of Sweden, Tommy Hilfiger, Nike, COS, Marc O’Polo ja Gant. Otamme tietenkin vastaan myös monia muitakin brändejä. Kiellettyjen brändien listalla on esimerkiksi H&M, Bik Bok, Cubus, New Yorker ja markettien omat merkit. Näistä löydät kattavan listan tältä sivulta

Otatteko lastenvaatteita vastaan?

Kyllä, otamme vastaan lastenvaatteita. Olemme kuitenkin lastenvaatteissa erityisen tarkkoja laadusta, koska ne eivät harmillisesti löydä uutta omistajaa kauttamme niin nopeasti kuin aikuisten vaatteet. Lasten vaatteissa kannattaa myös muistaa se, että emme ota valikoimaamme vaatteita, joiden alkuperäinen myyntihinta on ollut alle 15 €. Suosituimpia lastenvaatebrändejä ovat Gugguu, Molo, Papu, Metsola, Mainio, Marimekko ja Mini Rodini.

Mihin tarjouksen ulkopuolelle jääneet tuotteet menevät?

Tarjouksen hyväksymisen yhteydessä voit päättää haluatko toimittaa sen ulkopuolelle jääneet tuotteet hyväntekeväisyyteen vain takaisin itsellesi postikulujen (5,90 €) hinnalla. Teemme yhteistyötä Tampereen Lielahden Fidan kanssa ja he noutavat tuotteita varastoltamme kaksi kertaa viikossa.

Milloin saan rahat?

Tarjousta hyväksyessäsi voit valita joko kertatilityksen myyntijakson päätyttyä tai kuukausittaisen tilityksen. 

Kuukausittaisessa tilityksessä myyntituottojen tilitys tapahtuu kuukausittain aina kuukauden vaihteessa, kuukauden ensimmäisten arkipäivien aikana. Esimerkiksi tammikuun aikana myydyt tuotteet tilitetään sinulle maaliskuun ensimmäinen päivä. Joudumme odottamaan kuukauden ennen tilityksen maksamista, koska odotamme mahdollisia asiakaspalautuksia. Kuukausittaisesta tilityksestä saat myös aina kuun ensimmäisten arkipäivien aikana tilityslaskelman ilmoittamaasi sähköpostiin, mikäli myyntiä on tapahtunut. 

Mikäli valitset kertatilityksen myyntijakson päätyttyä saat tilityksen seuraavan kuukauden ensimmäinen päivä kun myyntijaksosi loppuu. Esimerkiksi myyntijaksosi loppuu tammikuussa, saat tilityksen kaikista myydyistä tuotteista maaliskuun ensimmäinen päivä. Tilityslaskelma tulee ainoastaan tilityksen yhteydessä, eli joka kuukausi yhteenvetoa myydyistä tuotteista ei tule.

Huomioithan myös, että raha ei liiku viikonloppuina tai pyhäpäivinä. Jos kuun ensimmäinen päivä on pyhäpäivä tai viikonloppu, tilitys laitetaan maksuun ensimmäisenä arkipäivänä. Eri pankeilla on myös erilaiset viiveet maksuissa. Mikäli tilitys ei näy tililläsi kolmen ensimmäisen arkipäivän kuluessa, ota yhteyttä rohkeasti meihin niin selvitetään! 

Miten voin seurata myyntiä?

Tällä hetkellä myynnin seuraaminen on mahdollista kuukausitilityksessä kuukausittain saapuvista tilityslaskelmista. Tilityslaskelmasta näkyy myös edelliset myydyt tuotteet. (Mikäli valitsee kertatilityksen, myyntiä ei voi seurata.)

Yksi kikka seurata omien tuotteiden myyntiä on klikata ne omalle Toivelistalleen. Sieltä näet, jos jonkin tuotteen perään ilmestyy “Myyty” -teksti. Tämä vaatii sen, että on kirjautuneena omalle asiakastililleen ja käy seurailemassa, koska sivuillemme ilmestyy tutun näköisiä tuotteita. 🙂 Uutuuspäivämme ovat tiistai, torstai sekä lauantai. Jos et ole varma, milloin oman tarjouksesi vaatteet menevät kauppaan, voit laittaa meille viestiä. 🙂

Minkälaisia tuotteita otatte vastaan?

Otamme valikoimaamme aina ajattomia, nykyhetken trendien mukaisia ja laadukkaita vaatteita. Ymmärrämme, että nämä ovat subjektiivisia käsitteitä, ja voi olla hankala miettiä sopiiko jokin vaate valikoimaamme. Pyrimme valitsemaan vaatteita trendit ja muoti mielessä, mutta silti niin, mahdollisimman moni löytäisi meiltä vaatekaappiinsa uusia aarteita. Asiakaspalautteet ovat tässäkin asiassa meille hyvin tärkeitä, ja yritämme jatkuvasti kehittää valikoimaamme sekä ohjeistuksiamme. 

Tällä hetkellä todella suosittuja tuotteita ovat siistit, hieman väljät puserot, trenssit, villakangastakit, nilkkurit, rennot jakut sekä luonnonkuiduista valmistetut vaatteet, kuten villaneuleet. Ajattomia vaatteita ovat esimerkiksi Marimekon vaatteet, ne harvoin menevät pois muodista. Samoin Leviksen farkut sekä Rosemunden pitsitopit tuntuvat pitävän suosionsa vuodesta toiseen. 

Tarjouksen ulkopuolelle jää usein jo vuosien takaiset, vaatekaupoista poistuneet mallit kaikissa kategorioissa. Erityisesti juhla- sekä bisnesvaatteet ovat sellaisia, joissa muoti muuttuu kaikkein nopeiten. Kengät puolestaan kuluvat käytössä helposti, emmekä ota 1- tai 2-kuntoluokkaisia tuotteita kauppaamme laisinkaan.

Haluamme pitää valikoimamme freesinä ja houkuttelevana, josta löytyisi jokaiseen tyyliin vaatteita, asusteita ja kenkiä! 🙂 Pienet kulumat huomaamattomissa paikoissa eivät haittaa – kunhan tuotteella on vielä reilusti käyttökertoja jäljellä.

Sitten ei muuta kuin pakettia rekisteröimään ja vaatekomeroita järjestelemään! 🙂 Pääset lukemaan ohjeet myyntiin sekä rekisteröimään vaatelähetyksesi täältä.

Vaivatonta myyntiä toivottaa,

Kira & koko aspatiimi 


Julkaistu kategoriassa Opas. Luo kirjanmerkki tästä: permalink.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *