Olemme koostaneet tälle sivulle ajankohtaista tietoa liittyen koronaviruksen aiheuttamaan tilanteeseen Rekillä. 

Voinko saada tartunnan tilauksestani?

Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että koronavirus olisi tarttunut pakettien välityksellä. THL kertoo, että pintojen osuus viruksen leviämisessä ei ole merkittävä, sillä virus ei säily tartuttavana pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa.

“Vaikka hyvin herkin laboratoriomenetelmin koronavirusta löytyisi pinnoilta, tämä ei tarkoita, että virus tarttuisi tehokkaasti pintojen välityksellä. Tavanomaiset siivousaineet tehoavat hyvin koronavirukseenkin, todetaan THL:n verkkosivuilla.” Lähde

Voinko tuoda tai noutaa paketin Rekkilästä?

Olemme päivittäneet tuontiohjeita koronatilanteen vuoksi. Meille voi tuoda myyntiin tulevan paketin arkisin klo 8-16, osoitteeseen Nuutisarankatu 14 E 33900 Tampere, mutta se on jätettävä oven ulkopuolella olevaan rullakkoon. Tuodessasi paketin, koputathan varastomme oveen, niin tiedämme, että paketti on tuotu ja voimme nostaa sen heti sisälle. Huomaathan myös, että paketin jättäminen rullakkoon on omalla vastuulla.

Muistathan myös, että on ehdottoman tärkeää, että paketista löytyy sekä RK-koodi että yhteystiedot, jotta voimme käsitellä pakettisi ja lähettää sinulle tarjouksen. 

Kerro meille ajankohta jolloin tuot pakettisi, jotta olemme varmasti paikalla ja saamme nostettua paketin heti sisälle. Ota yhteys asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@rekki.fi tai puhelimitse +358 10 349 4100.

Valitettavasti tällä hetkellä tuotteiden nouto Rekkilästä ei ole mahdollista, mutta voimme lähettää tuotteet sinulle Matkahuollon tai Postin välityksellä.

Kulkevatko paketit Matkahuollon ja Postin kautta normaalisti?

Kyllä. Tilaukset lähtevät varastoltamme kuten ennenkin: Matkahuolto noutaa pakatut tilaukset joka arkipäivä ja Posti maanantaisin, keskiviikkoisin sekä perjantaisin.

Posti ja Matkahuolto ovat ilmoittaneet, että korona ei vaikuta asiakkaiden tilausten toimituksiin ja he ovat varautuneet mahdollisesti muuttuvaan tilanteeseen. Paketin voi tilata myös kotiovellesi valitsemalla kotiinkuljetuksen.

Lisätietoja sekä matkahuollon, että postin linjauksista voit tarkistaa yritysten omilta sivulta:

Matkahuolto

Posti

Miten korona vaikuttaa Rekin liiketoimintaan?

Ensireaktiot

Kun tieto COVID-19 viruksen levinneisyydestä ja sen myötä yhteiskunnassa tarvittavista rajoittamistoimista iski tietoisuuteen käytännössä torstaina 12.3., oli selvästi nähtävissä, että ihmisten huomio keskittyi muualle. Tämä näkyi myös Rekin myynnissä noin viikon ajan kolmasosan pudotuksena keksimääräisessä päivämyynnissä ja selvänä kävijämäärän laskuna. Ensireaktion jälkeen kävijämäärämme ja päivämyyntimme on kuitenkin palautunut suurin piirtein koronaa edeltävälle tasolle. 

Toimialanäkymät

Toimialana olemme moniin muihin verrattuna paremmassa tilanteessa. Korona ei estä liiketoimintaamme ja työympäristömme on myös verrattain turvallinen, kunhan muistamme noudattaa tarvittavia varotoimia. Voimme odottaa tuotteidemme ja palvelumme kysynnän pysyvän vähintään ennallaan tai varovaisesti kasvavan koronan myötä riippumatta erillisistä kasvupanostuksista. Varmuutta tulevista muutoksista ja niiden vaikutuksista ei kuitenkaan meilläkään ole ja moni asia tulee vielä muuttumaan matkan varrella, joten seuraamme tilannetta aktiivisesti päivittäin ja reagoimme niin nopeasti kuin on tarpeen. Tällä hetkellä on mahdollista arvioida vain hyvin lyhyen aikavälin vaikutuksia. 

Kaikessa karmeudessaan koronalla voi olla myös positiivisia vaikutuksia tiedostavan kulutuksen suosion kasvuun ja ihmisten kriittisyyteen sitä kohtaan, miten pidämme huolta elinympäristöstämme. Lisäksi on jo nähtävissä merkkejä siitä, että kun ihmiset viettävät enemmän aikaa kotonaan, he myös siivoavat ja sen myötä tyhjentävä kaappejaan enemmän ja käyttävät enemmän verkkokauppoja.

Käytännön vaikutukset

Käytännön työn tasolla olemme välittömästi muokanneet prosessejamme siten, että noudatamme pakettien käsittelyssä varoaikoja, olemme suojautuneet paremmin, desinfioimme toimitiloja säännöllisesti, pakettien tuonti ja nouto tapahtuu ilman ihmiskontaktia, asiakaspalvelu ja markkinointi työskentelevät etänä jne. Seuraamme lisäksi aktiivisesti verkkokaupoille ja tuotekäsittelyyn luotuja ohjeita ja suosituksia ja otamme päivitettyjä toimintamalleja käyttöön sitä mukaa, kun niitä luodaan. Yhteenvetona voisi todeta, että vallitsevassa tilanteessa kaksi arvoa korostuvat toiminnassamme ylitse muiden – vastuullisuus ja turvallisuus.

 

Päivitämme sivua uusien linjausten mukaan. Päivitetty viimeksi 5.5.2020.